Sök på allt som har med hästar att göra
Månadens Ridklubb
Rösta här!

StartArtiklarBloggarKöp & säljPrylnyttTips & tricksRid-TVRedaktionenPanelenNyheter
Uttalande angående FEI EM

Folksam Hästkunskap Cup

2017-10-22

Guld till Alleby

2017-10-20

Det stora hoppet

2017-10-18

Uttalande angående FEI EM

2017-09-15

Det stora hästsportsevenemanget Longines FEI EM i Ridsport blev en stor tävlings- och arrangörsmässig framgång

Men det befarade underskottet som tidigare prognostiserades till 30 miljoner kronor beräknas nu bli större än vad som var känt innan evenemanget.

- Prognoserna är ännu inte klara men i nuläget pekar det mot ett underskott på 55 miljoner kronor. I nuvarande prognos ingår extra kostnader som uppkommit på grund av flera olika faktorer samt minskade intäkter till följd av att biljettförsäljningen inte nådde upp till den budgeterade nivån. Däremot finns ännu inte någon beräkning av kostnader för återställning av Hedens konstgräsplaner med, säger Bettan Andersson (V) ordförande i Got Event.

Arbetet med prognos och bokslut fortsätter nu för att klargöra orsakerna till de ökade kostnaderna.

Hur underskottet skall hanteras kommer att analyseras och föreslås i samband med ordinarie uppföljningsrapport som beslutas i Got Events styrelse den 25 september.

Ridguiden.se - Allt för hästintresserade

Hästavel, Hästfoder, Fodertillskott, Hästförsäkring, Hallar, Manege, Hovslagare, Hyra häst, Hästlastbil, Islandshäst, Körning, Ridbana, Ridklubbar, Ridskolor, Ridläger, Stallinredningar, Sadel, Hästtransporter, Tävlingsskåp, Ridutrustning, Hästutbildning, Hästvård, Ponny, Storhäst, hästtäcke, islandshäst, western, handikappridning, utbildning, ridstövlar, hästtäcke, ridklubb, utrustning,